Önce Cep Telefonumda bir yeri ararken "Aktif aktarmalarınız var" diye bir yazı çıkıyordu. Ne olduğunu çok önemsememiştim. Daha sonra internetten gelen mailden bunun TeleSekreter (KIMARAMIS) uygulaması olduğunu anladım. Benim Turkcell 'e böyle bir talimatım yoktu. Çünkü bu uygulamada Telefonum bazen açık olsa bile Sekretere geçiyordu. Bu nedenle bu servisi kullanmıyordum. Ama Turkcell bana sormadan bu uygulamayı otomatik olarak açmıştı. Yasal olarak mutlaka dayanakları vardır. Yoksa böyle bir işlem yapamazlardı.
Bununla ilgili mailler internette dolaşmaya başlayınca,Turkcell'in Kurumsal İletişimi 'nin başında olan Filiz Karagül Tüzün aşağıdaki açıklamayı yapmış.
Açıklamasında " Müşteri kendi isteği ile sinyal sesinden sonra sesli mesaj bırakması halinde kendi tarifesi üzerinden ücretlenmeye başlar. Ulaşılmaz anonsu sırasında kesinlikle ücretlendirilmez. " diyor.
Bu TURKCELL 'in 1.Doğru Yalanı.
Çünkü, TURKCELL doğruyu söylüyor ama yinede anons bilerek yada bilmeyerek sonuna kadar dinleneceği için sonuçta mesaj bırakmasanız bile sizden kontör alıyorlar. İsterseniz deneyin. Nasılsa Denemesi 1 kontör...
Yine Turkcell Yetkilisi, "KimAramış servisinin iptal edilmesi müşterilerimizin isteğine bağlıdır." ve nasıl iptal işlemi yapılacağını anlatıyor.
Bu da TURKCELL 'in 2.Doğru Yalanı.
Çünkü, ben bunlardan en kolayı olduğu için "KIMARAMIS IPTAL yazarak 7565'e mesaj göndermeyi" denedim ama ne hikmetse "Mesaj gönderimi başarısız" diyor. Belki 5-10 kez denedim. Baktım olmuyor vazgeçtim. Her yere istediğim mesajı gönderebilirken bir sorun yok, ama nedense bu mesaj bir türlü gitmiyor. Gitmeyince de insanın aklına böyle yalan olduğu geliyor.
"Turkcell müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak, telefonları kapalı ve/veya ulaşılamaz durumda olduğunda bile iletişimlerinin kesilmemesini sağlamak amacı ile KimAramış servisini müşterilerimize sunmuştur." diyor.
Bu da 3. Doğru Yalan.
Çünkü Turkcell 'in Yüzlerce Servisi var ve Sadece KIMARAMIS 'ı otomatik olarak kullanıma açıyorlar. Turkcell madem abonelerini bu kadar düsünüyor, diğer servislerini niye otomatik olarak açmıyor. Bunada cevapları mutlaka vardır ama esas amaçları para kazanmak olduğu aşikar.
Sonuç olarak Turkcell Ticari bir müessese olarak para kazanmak zorunda olduğundan, bu uygulamada buna yönelik bir yöntemdir. Otuz Milyona yakın abonesi olan Turkcell 'in bu yöntemle 100.000 abonesinden böyle 1 kontor aldığını düşünün . Bu 100.000 kontör demek . 1 kontörden kaç YTL kazanıyor ise o kadar kazancı 100.000 le çarpın ve kazancını görün. Birde bu rakamı Milyonlarla yaparsanız kazancı hesaplamakta bile zorlanır... ve Turkcell 'in bu uygulamada neden ısrar ettiğini daha iyi anlarsınız.
Ama bu kazanç, Ticari Ahlak 'a ne kadar uygun o tartışılır...
(NOT : Bu uygulamadan gerçekten yararlananlar olabilir ama onlarda ekisi gibi talimatla açtırsa daha uygun olmazmı.)
Bununla ilgili mailler internette dolaşmaya başlayınca,Turkcell'in Kurumsal İletişimi 'nin başında olan Filiz Karagül Tüzün aşağıdaki açıklamayı yapmış.
Açıklamasında " Müşteri kendi isteği ile sinyal sesinden sonra sesli mesaj bırakması halinde kendi tarifesi üzerinden ücretlenmeye başlar. Ulaşılmaz anonsu sırasında kesinlikle ücretlendirilmez. " diyor.
Bu TURKCELL 'in 1.Doğru Yalanı.
Çünkü, TURKCELL doğruyu söylüyor ama yinede anons bilerek yada bilmeyerek sonuna kadar dinleneceği için sonuçta mesaj bırakmasanız bile sizden kontör alıyorlar. İsterseniz deneyin. Nasılsa Denemesi 1 kontör...
Yine Turkcell Yetkilisi, "KimAramış servisinin iptal edilmesi müşterilerimizin isteğine bağlıdır." ve nasıl iptal işlemi yapılacağını anlatıyor.
Bu da TURKCELL 'in 2.Doğru Yalanı.
Çünkü, ben bunlardan en kolayı olduğu için "KIMARAMIS IPTAL yazarak 7565'e mesaj göndermeyi" denedim ama ne hikmetse "Mesaj gönderimi başarısız" diyor. Belki 5-10 kez denedim. Baktım olmuyor vazgeçtim. Her yere istediğim mesajı gönderebilirken bir sorun yok, ama nedense bu mesaj bir türlü gitmiyor. Gitmeyince de insanın aklına böyle yalan olduğu geliyor.
"Turkcell müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak, telefonları kapalı ve/veya ulaşılamaz durumda olduğunda bile iletişimlerinin kesilmemesini sağlamak amacı ile KimAramış servisini müşterilerimize sunmuştur." diyor.
Bu da 3. Doğru Yalan.
Çünkü Turkcell 'in Yüzlerce Servisi var ve Sadece KIMARAMIS 'ı otomatik olarak kullanıma açıyorlar. Turkcell madem abonelerini bu kadar düsünüyor, diğer servislerini niye otomatik olarak açmıyor. Bunada cevapları mutlaka vardır ama esas amaçları para kazanmak olduğu aşikar.
Sonuç olarak Turkcell Ticari bir müessese olarak para kazanmak zorunda olduğundan, bu uygulamada buna yönelik bir yöntemdir. Otuz Milyona yakın abonesi olan Turkcell 'in bu yöntemle 100.000 abonesinden böyle 1 kontor aldığını düşünün . Bu 100.000 kontör demek . 1 kontörden kaç YTL kazanıyor ise o kadar kazancı 100.000 le çarpın ve kazancını görün. Birde bu rakamı Milyonlarla yaparsanız kazancı hesaplamakta bile zorlanır... ve Turkcell 'in bu uygulamada neden ısrar ettiğini daha iyi anlarsınız.
Ama bu kazanç, Ticari Ahlak 'a ne kadar uygun o tartışılır...
(NOT : Bu uygulamadan gerçekten yararlananlar olabilir ama onlarda ekisi gibi talimatla açtırsa daha uygun olmazmı.)
İnternetten gelen, Turkcell'in Kurumsal Iletisimi'nin basinda olan Filiz Karagul Tuzun'un son gunlerde internette dolasan bir e maile karsilik bazi yerlere yolladigi cevab yazısı...
""""""""
DEĞERLİ TURKCELL ABONELERİ
Bir süredir zincir olarak dolaşan "Telefonunuzdan hemen ##002# yi tuşlayın (Arayın, ekranınıza aktarma iptal diye bir yazı gelecek) böylece yönlendirmeyi kaldırın. Yoksa size ulaşamayan herkesten bir kontör düşecek... Ve bunu Avea, Turkcell ve Vodafone kullanan herkese gönderin. Göndermezseniz siz aradığınızda da sizden de kontör düşecek. Eğer aradığınız kişinin telefonu da telesekreter ayarlı ise, dinlediğiniz 1 saniyelik "aradığınız kişiye ulaşılamıyor" mesajı için bir normal arama karşılığı ücretlendiriliyorsunuz." konulu mail ile ilgili sizi bilgilendirmek isteriz.
Turkcell müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak, telefonları kapalı ve/veya ulaşılamaz durumda olduğunda bile iletişimlerinin kesilmemesini sağlamak amacı ile KimAramış servisini müşterilerimize sunmuştur.
Turkcell, 12 Kasım 2007 tarihinden itibaren tüm müşterilerine telefonları kapalı ya da ulaşılamaz durumda iken yönlendirme yapmalarına gerek kalmadan kimin aradığını bildiren ve sesli mesaj bırakılmasını sağlayan KimAramış servisini otomatik olarak telefonlarına uygulamaktadır. KimAramış servisinde telefon ulaşılamaz ve kapalı koşulları için hatlara gelen bilgilendirme mesajları ve 7565'i arayıp sesli mesajları dinlemek ücretsizdir. KimAramış kullanan bir müşteri arandığı zaman ise arayan kişi ulaşılamaz anonsunu dinlerken ücretlendirilmemektedir. Müşteri kendi isteği ile sinyal sesinden sonra sesli mesaj bırakması halinde kendi tarifesi üzerinden ücretlenmeye başlar. Ulaşılmaz anonsu sırasında kesinlikle ücretlendirilmez.
Turkcell tarafından otomatik olarak tanımlanan KimAramış servisinin iptal edilmesi müşterilerimizin isteğine bağlıdır. İptal işlemleri aşağıdaki kanallardan yapılabilir. > 444 0 532 / 535 Turkcell Müşteri Hizmetleri'nden, > 7566'yı ücretsiz arayarak, > KIMARAMIS IPTAL yazarak 7565'e mesaj gönderilerek,> www.turkcell.com.tr Online İşlem Merkezi'nden,> Turkcell Ekstra noktalarından.
Bu ve buna benzer içerikteki e-mail'lerin müşterilerimizi yanıltma amaçlı olduğunu belirtir, konuyu bilginize sunarız.
Filiz Karagul Tuzun
Turkcell
""""""""
DEĞERLİ TURKCELL ABONELERİ
Bir süredir zincir olarak dolaşan "Telefonunuzdan hemen ##002# yi tuşlayın (Arayın, ekranınıza aktarma iptal diye bir yazı gelecek) böylece yönlendirmeyi kaldırın. Yoksa size ulaşamayan herkesten bir kontör düşecek... Ve bunu Avea, Turkcell ve Vodafone kullanan herkese gönderin. Göndermezseniz siz aradığınızda da sizden de kontör düşecek. Eğer aradığınız kişinin telefonu da telesekreter ayarlı ise, dinlediğiniz 1 saniyelik "aradığınız kişiye ulaşılamıyor" mesajı için bir normal arama karşılığı ücretlendiriliyorsunuz." konulu mail ile ilgili sizi bilgilendirmek isteriz.
Turkcell müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak, telefonları kapalı ve/veya ulaşılamaz durumda olduğunda bile iletişimlerinin kesilmemesini sağlamak amacı ile KimAramış servisini müşterilerimize sunmuştur.
Turkcell, 12 Kasım 2007 tarihinden itibaren tüm müşterilerine telefonları kapalı ya da ulaşılamaz durumda iken yönlendirme yapmalarına gerek kalmadan kimin aradığını bildiren ve sesli mesaj bırakılmasını sağlayan KimAramış servisini otomatik olarak telefonlarına uygulamaktadır. KimAramış
Turkcell tarafından otomatik olarak tanımlanan KimAramış servisinin iptal edilmesi müşterilerimizin isteğine bağlıdır. İptal işlemleri aşağıdaki kanallardan yapılabilir. > 444 0 532 / 535 Turkcell Müşteri Hizmetleri'nden, > 7566'yı ücretsiz arayarak, > KIMARAMIS IPTAL yazarak 7565'e mesaj gönderilerek,> www.turkcell.com.tr Online İşlem Merkezi'nden,> Turkcell Ekstra noktalarından.
Bu ve buna benzer içerikteki e-mail'lerin müşterilerimizi yanıltma amaçlı olduğunu belirtir, konuyu bilginize sunarız.
Filiz Karagul Tuzun
Turkcell
2 yorum:
wallah ben bu gune kadar turkcellden baska hat kullanmadım ama bu senın yazdıgın sorunların hıc bırını yasamadım ne bır kısıye ulasılamayınca kontur gıttı sadece bıp sesınden sonra sen daha dınlemeye devam edersen gıder tabı ne kım aramıs cellde konturum gıttı ucretsız o bana gelıyor hıc kontur gıtmıyor nede dıger yazdıgın sorunların hıc bırını yasamadım:D:D
KIMARAMIS IPTAL yazarak 7777'e mesaj göndermeyi deneyecektiniz.
Yorum Gönder